Курс розглядає питання організації ефективного процесу управління підрозділом технічної підтримки компанії, забезпечення високого рівня задоволеності замовника та інтеграції управління потребами та постачальниками з портфелем та каталогом сервісів. Курс демонструє, що сервіс повинен бути спроектований, мати програмно-апаратне забезпечення, а також способи забезпечення його роботи та підтримки, точно відображати вимоги бізнесу та можливості постачальника з надання сервісів на узгодженому рівні. Також потрібно визначити вартість використання та коефіцієнт повернення інвестицій ROI. Курс є складовою частиною загального курсу ITIL.
Після закінчення курсу слухачі зможуть:
- описувати та формувати рольову структуру IT-служби відповідно до ITIL.
Аудиторія
- Керівники та важливі IT-співробітники, відповідальні за планування та організацію відносин із замовниками, погодження, управлінський облік надання та підтримки ІТ-сервісів.
- Співробітники ІТ, які здійснюють відповідні види діяльності.
- Консультанти та інші фахівці, задіяні в плануванні та впровадженні процесів пропозиції та узгодження сервісів.
Для ефективного навчання на курсі, слухачі повинні володіти такими знаннями і навичками:
- курс «Основи ITIL» або знання в обсязі цього курсу;
- досвід роботи в службі технічної підтримки або керівництва цією службою.
- Вступ. Практика менеджменту ІТ-сервісу (опціонально, якщо не вивчалося слухачами в першій частині курсу)
- Основні принципи управління сервісами
- Сервіси, їх параметри та характеристики
- Процеси та функції ITSM
- Життєвий цикл сервісів
- Рівні надання послуг
- Рівні зрілості процесів та їх вплив на ІТ-організацію
- Основні принципи моделювання процесів
- Практична робота з вивчення стандарту IDEF0
- Процеси SOA та їх місце в життєвому циклі сервісів
- Цілі, завдання та роль процесів SOA в життєвому циклі сервісів
- Управління фінансами
- Огляд видів діяльності процесу
- Фінансовий та управлінський облік: типи витрат, вибір об'єктів обліку витрат, вибір бази розподілу витрат, оцінка вартості послуг різними методами
- Практична робота. Розрахунок собівартості IT-послуг, зокрема, облік прямих витрат, вибір та використання методів обліку непрямих витрат
- Сукупна вартість володіння (ССВ). Призначення, використання, метод розрахунку
- Оцінка інвестицій в IT. Повернення інвестицій. ROI
- Планування витрат, бюджетування, підходи до складання бюджету, організація процесу
- Практична робота. Складання бюджету IT-відділу
- Відшкодування витрат та ціноутворення
- Розробка важливих показників процесу
- Ролі процесу
- Типові проблеми впровадження
- Управління попитом
- Цілі та завдання процесу
- Моделювання попиту
- Облік схем бізнес-активності Pattern of Business Activity при моделюванні попиту
- Створення схем бізнес-активності на основі профілів User Profiles
- Практична робота. Створення схем бізнес-активності на основі профілів User Profiles
- Способи формування попиту
- Ролі процесу