Курс є першою сходинкою в підготовці Java-програмістів та розрахований на студентів без досвіду програмування. Тренінг починається з розгляду основ об'єктно-орієнтованого програмування (ООП), концепцій об'єктно-орієнтованого аналізу та проектування. В курсі послідовно розглядаються важливі слова та конструкції мови програмування Java, прийоми створення простих Java-програм. Курс надає базові знання та практичні навички для успішного засвоєння матеріалу наступного курсу «NT-Java2. Основи програмування на мові Java».
Після закінчення курсу слухачі зможуть:
- аналізувати предметну область задачі та шукати способи її вирішення;
- застосовувати ключові концепції об'єктно-орієнтованого програмування;
- виявляти об'єкти предметної області;
- розробляти діаграми класів для проблемної області;
- створювати ієрархію класів, засновану на діаграмах класів;
- розробляти та тестувати Java-програми;
- описувати та використовувати змінні примітивних типів;
- повторно використовувати одного разу написаний об'єктно-орієнтована код;
- записувати та використовувати вирази, умовні оператори, цикли;
- застосовувати інкапсуляцію, розробляти та викликати методи;
- розробляти конструктори для створення об'єктів;
- створювати та використовувати одновимірні та багатовимірні масиви;
- розширювати можливості наявних класів за допомогою успадкування.
Аудиторія
- Фахівці, які мають базові математичні, логічні та аналітичні навички вирішення проблем та хочуть вивчити мову програмування Java.
- Технічні письменники, web-розробники, технічні керівники, а також технічні фахівці, які не є програмістами, наприклад, системні адміністратори.
- Програмісти-початківці та охочі почати вивчення програмування з мови Java або повернутися до основ та систематизувати свої знання.
- Фахівці з досвідом об'єктно-орієнтованого програмування, наприклад, C-розробники, також отримають користь від цього курсу, оскільки він допоможе їм почати міграцію в світ Java.
Для ефективного навчання на курсі, слухачі повинні володіти такими знаннями і навичками:
- створювати та редагувати текстові файли за допомогою текстового редактора;
- використовувати web-браузер для пошуку інформації;
- виконувати дії з командним рядком, запускати програми на виконання;
- аналізувати логічні завдання, знаходити алгоритм вирішення задачі;
- писати прості програми з використанням довільної мови програмування.
- Поняття об'єкта
- Абстракція та її використання в об'єктній моделі
- Поняття об'єкта
- Інкапсуляція
- Поняття класу
- Як співвідносяться поняття об'єкта та класу
- Атрибути та загальні операції в класах
- Спадкування та повторне використання коду
- Узагальнення, спеціалізація та успадкування
- Поліморфізм та успадкування
- Абстрактні класи
- Взаємодія об'єктів
- Взаємодія об'єктів шляхом обміну повідомленнями
- Асоціація та композиція
- Час життя об'єкта
- Об'єктно-орієнтований аналіз та проектування за допомогою UML
- Створення прецедентів для опису проблемної області
- Розробка діаграми прецедентів
- Створення діаграми класів для предметної області завдання
- Створення діаграм діяльності, що деталізують прецеденти
- Написання класу згідно з діаграмами класів
- Огляд технології Java
- Огляд основних напрямків та технологій світу Java
- Опис важливих концепцій мови програмування Java
- Коротка характеристика етапів життєвого циклу Java-додатків
- Аналіз проблеми та розробка алгоритму її рішення
- Розгляд проблеми з використанням методів об'єктно-орієнтованого аналізу
- Проектування ієрархії класів
- Розробка та тестування Java-програми
- Створення класу в мові програмування Java
- Використання методу main в тестовому класі для запуску Java-програми з командного рядка
- Компіляція та виконання Java-програми
- Декларування, ініціалізація та використання змінних
- Опис та використання змінних
- Примітивні типи мови Java
- Оголошення, ініціалізація, використання змінних та констант в Java
- Присвоєння значень змінним
- Приведення типу
- Створення та використання об'єктів
- Оголошення та ініціалізація змінних посилальних типів
- Порівняння посилальних та примітивних типів
- Використання класу String
- Використання операторів та алгоритмічні конструкції
- Умовні оператори
- Застосування вкладених умовних операторів
- Використання оператора варіанта
- Використання циклів
- Створення циклів з передумовою
- Розробка арифметичних циклів
- Створення циклів з післяумовою
- Розробка та використання методів
- Оголошення та виклик методу
- Порівняння методів конкретного об'єкта та статичних методів
- Перевантаження методів
- Інкапсуляція та конструктори
- Застосування інкапсуляції для приховування внутрішнього устрою об'єктів
- Створення конструкторів для ініціалізації об'єктів
- Створення та використання масивів
- Поняття масиву. Одновимірні масиви
- Способи ініціалізації масиву
- Створення двовимірних масивів
- Реалізація успадкування
- Поняття спадкування
- Абстракція
- Явна ідентифікація об'єктів, що використовуються в коді