Інвестиція в співробітника: запорука розвитку компанії | nt.ua

Інвестиція в співробітника: запорука розвитку компанії

Investment in employee's education

Перед тим, як ми зануримося в цю спірну, але захопливу тему, варто розглянути 2 випадки, які можуть трапитися з кожною компанією.

  • Випадок 1. Компанія вкладається в розвиток співробітника, але він йде.

    Результат: інвестиції йдуть, компанія нічого не отримує для зростання.

  • Випадок 2. Компанія не інвестує в розвиток співробітника, але він залишається працювати в компанії.

    Результат: співробітники та компанія не розвиваються.

Щоб ви могли уникнути подібних патових ситуацій, важливо розуміти важливість інвестицій в співробітників і взаємодії з ними. У цій статті ми детально розглянемо це питання і в кінці представимо альтернативу.

Що таке «інвестиція в співробітників»?

Інвестиції в персонал – це  вкладення грошей компанії в співробітників для підвищення рівня їх знань, ефективності та кваліфікації праці.

Головна складова таких інвестицій – це  люди. Адже, вони можуть в будь-який момент забрати все, що ви вклали в них, і піти в іншу компанію. Тому метою будь-якої інвестиції в персонал – не просто заплатити за якесь навчання і забути про це, але і робити все, щоб співробітник розвивав ці знання всередині компанії та міг відчувати себе частиною команди. Іншими словами, чим успішніший і стабільніший людський ресурс, тим більше шансів, що ваша компанія досягне запланованих бізнес-цілей.

Варіанти інвестицій в персонал

Щоб ви могли правильно розпланувати інвестиції в співробітників, вивчіть основні варіанти. Серед них:

  • Інвестиції в медичну страховку, створення комфортних умов в офісі;
  • Інвестиції в культурні події, які влаштовуються всередині компанії (забіги, похід в гори, участь в спортивних турнірах);
  • Інвестиції в навчання співробітників. Це загальні або вузькоспрямовані курси, семінари, тренінги, конференції, які пов'язані зі сферою роботи персоналу.

У нашій статті ми сконцентруємо увагу на інвестиції в навчання ваших співробітників. Адже з розвитком співробітників розвиваються їх навички в роботі, що призведе до стабільного підйому компанії.

Чому так важливо розвивати співробітників?

  • Якщо співробітник тільки недавно в компанії, важливо його адаптувати до використовуваних технологій і практик;
  • Якщо розвивається кадровий потенціал, персоналу буде легше вирішувати комплексні завдання, які пов'язані з ростом фірми;
  • Якщо компанія хоче знизити кількість і частоту звільнень;
  • Якщо організація бачить потенціал у молодому співробітнику, який буде вигідний для зростання самої організації;
  • Якщо були впроваджені нові технології або процеси, і співробітники не знають, як ними користуватися;
  • Якщо необхідно підвищити рівень ефективності роботи персоналу;
  • Якщо необхідно підготувати персонал до нової посади.

Навіщо потрібні індивідуальні плани розвитку співробітників

Індивідуальний план розвитку – це  розписана програма навчання, яка створена під певну людину в компанії. Така мотивація принесе користь не тільки фахівцеві, а й компанії, в якій він працює:

  • фахівець отримує необхідні нові знання і кваліфікацію;
  • організація отримує залученого співробітника, який знає, як швидше досягти необхідних результатів.

З іншого боку, індивідуальний план розвитку необхідний, щоб у компанії та співробітника було чітке уявлення, куди необхідно рухатися, щоб співробітник отримав бажану кваліфікацію.

Стандартна структура індивідуального плану розвитку:

  • Головні цілі
  • Розписані фокуси з бажаним результатом
  • Методи для досягнення цілей
  • Дії для розвитку
  • Терміни для досягнення цілей

Важливо пам'ятати про те, що індивідуальний план розвитку – це  не остаточна мета, а інструмент для її досягнення. Не треба створювати ІПР для галочки, створюйте його, щоб ваш співробітник і справді міг отримати нову посаду всередині компанії, а не у ваших конкурентів.

OKR – спосіб для відстеження прогресу в роботі або розвитку співробітника

OKR – це  відома методологія для контролю проектів та досягнення як персональних, так і командних цілей всередині компанії. З її допомогою можна відстежувати ефективність виконання завдань.

Основні принципи OKR

  • Поставлені цілі повинні бути доступні кожному члену команди;
  • На кожен цикл має бути 3-5 нових цілей;
  • Команді варто самостійно ставити як мінімум половину цілей;
  • Керівники не повинні нав'язувати свої цілі та методи їх оцінювання. OKR – це обопільне рішення керівництва та команди;
  • Мета OKR повинна коригуватися відповідно до змін у проекті;
  • Якщо команда або співробітник зробили помилку, не варто на цьому зациклюватися. Робіть висновки та рухайтеся далі;
  • Ви можете завищувати мети, але робіть це в межах розумного.
  • OKR не створюється, щоб припадати пилом на полиці. Це реальна методика для досягнення чітких результатів у вашій компанії.

В результаті ваш план з розвитку стає більш зрозумілим для кожного співробітника, створює орієнтир і цілі як для команди, так і для кожного співробітника індивідуально.

Можливості OKR

  • Творча робота
  • Відсутність мікроменеджемента
  • Чесна оцінка результатів
  • Кожен співробітник відповідальний за виконувану роботу

Тренди в навчанні та розвитку співробітників у 2021 році

Статистика Linkedin показує, що з кожним роком компанії все більше інвестують в навчання співробітників. При цьому Linkedin нагадує про важливість залучення менеджера в життя команди. Він повинен мотивувати, хвалити і винагороджувати колег за навчання й успіхи в роботі.

Серед популярних методів навчання знаходяться:

  1. Навчання заради зростання в компанії, а не просто так

У більшості компаній навчання фахівців має бути побудовано таким чином, щоб воно або було пов'язано з робочими процесами, або ґрунтувалося на певних моментах проекту. Навчальна програма не повинна далеко йти від спеціальності і виду роботи співробітника. Такий вид навчання спрямований на поліпшення не тільки знань і навичок співробітника, але і рівня KPI та загальної ефективності роботи.

  1. Постійне навчання

Це ціла філософія, яка означає, що людина буде вчитися, поки вона живий. Якщо говорити тільки за професійну сферу, то співробітник отримує знання на постійній основі та має можливість застосовувати їх в роботі.

Тут важливо розуміти, що такий варіант хоч і має на увазі постійне навчання, але це не означає, що співробітник повинен вивчати все. Постійне навчання найчастіше використовується для розвитку soft skills.

  1. Гейміфікація

Гейміфікація навчання – це  навчання в вигляді комп'ютерної гри. Такі ігри можуть бути націлені на розвиток певних навичок, нагородження за якісь досягнення або активна участь в житті компанії.

У такого стилю навчання є кілька переваг. Гейміфікація допомагає розвинути креативність і робить матеріал більш легшим для сприйняття і запам'ятовування.

  1. Навчання цілих команд

З кожним роком розвиток команд стає більш популярним. Такий варіант допоможе не тільки згуртувати команду, але і врівноважити їх знання та навички. Вони зможуть діяти, як єдине ціле, і, в разі чого, підтримувати в моментах, коли хтось сумнівається в ухваленні рішення.

Навчання команд стане ще ефективніше, якщо у співробітників будуть сприятливі умови для проходження курсу, інтенсиву або іншого виду навчання. Соціалізація і дружня атмосфера допоможе краще засвоїти нові знання і навички.

Так само важливо, щоб в процесі навчання брали участь не тільки учні, але їх менеджер і керівник компанії.

Корпоративне навчання в УЦ

Навчальний центр «Мережеві Технології» пропонує вашій компанії корпоративне навчання. Ми пропонуємо:

  • Різні формати навчання;
  • Корпоративну знижку;
  • Підтримку після закінчення курсу;
  • Професійних викладачів.

Детально про ці та інші переваги та особливості корпоративного навчання можна дізнатися на нашій сторінці або у нашого фахівця.

Випадок 3. Компанія інвестує в співробітника, і він залишається

Будь-яка інвестиція в вашого фахівця повинна мати підставу і чітке застосування. Тобто перед тим, як ви вирішите сплатити вашому співробітнику курс з підвищення кваліфікації, вам варто розуміти його важливість як для фахівця, так і для вашої компанії.

Також розвиток співробітника не повинен залишатися лише порожньою обіцянкою при розмові з кандидатом на посаду. Якщо ви не виконуєте свою частину зобов'язань, фахівець в будь-який момент може піти.

До всього іншого, пам'ятайте про важливість залучення фахівця в життя компанії. Якщо співробітник відчуває себе повноцінним членом команди, він буде працювати ефективніше, застосовувати нові знання краще і залишиться з вами надовго.