Курс надає знання та навички з побудови систем IP-телефонії на основі вільного програмного забезпечення, відкритої комунікаційної платформи Asterisk.
Після закінчення курсу слухачі зможуть:
- використовувати програмну АТС Asterisk з різними каналами зв'язку та модулями розширення (T1/E1/FXS/FXO/GSM);
- здійснити перехід з наявної системи телефонії з аналоговими та цифровими лініями на IP-телефонію на базі програмної АТС Asterisk;
- створювати голосові меню та організувати роботу центру обробки телефонних дзвінків або call-центру;
- інтегрувати різні системи телефонії, традиційної та IP-телефонії, а також побудованих на основі відкритих стандартів;
- налаштувати систему автоматизованого обліку часу та тарифікації виконаних дзвінків;
- забезпечити можливість використання IP-телефонії над тунелями в віртуальних приватних мережах VPN та бездротових мережах WiFi;
- налаштувати систему масових телефонних дзвінків для оповіщення, в тому числі та для роботи з інтерактивним голосовим меню та з'єднання з оператором;
- налаштувати систему збору статистики та контролю ефективності роботи центру обробки дзвінків;
- налаштувати логіку здійснення масових телефонних дзвінків через програмну АТС Asterisk з використанням списків та груп абонентів;
- налаштувати інтеграцію з CRM.
Аудиторія
- Системні адміністратори.
- Адміністратори систем телефонії та офісних АТС.
Для ефективного навчання на курсі, слухачі повинні володіти такими знаннями і навичками:
- розуміння основних принципів роботи систем UNIX/Linux та навички їх конфігурування;
- навички налаштування протоколів TCP/IP в мережах UNIX/Linux;
- знання в обсязі курсів NT-LA1, NT-LA2;
- знання основ традиційної та IP-телефонії.
- Вступ
- Можливості IP-телефонії
- Огляд систем IP-телефонії: пропрієтарні та відкриті рішення
- Програмна АТС Asterisk
- Базові можливості програмної АТС Asterisk
- Інсталяція та початкове конфігурування програмної АТС Asterisk
- Організація голосового зв'язку між комп'ютерами та IP-телефонами
- Основи діал-плану
- Здійснення міжнародних дзвінків на традиційні телефони
- Управління правами абонентів
- З'єднання декількох програмних АТС між собою за допомогою протоколу SIP
- З'єднання декількох програмних АТС між собою за допомогою протоколу IAX
- Розширені можливості програмної АТС Asterisk
- Голосова пошта
- Русифікація та локалізація
- Дзвінок на групу, перехоплення та форвардінг дзвінків, паркування виклику
- Запис дзвінків, автоматичний та на вимогу
- Музичні можливості програмної АТС, музика на утриманні, перекодування музики
- Організація конференц-зв'язку
- Програмна генерація голосу
- AGI-скрипти
- Управління операційною системою за допомогою АТС
- Розширена робота з діал-планом
- Використання вбудованої бази даних Asterisk
- Організація голосових меню
- Черги дзвінків та агенти
- Генерація вихідних дзвінків, автоматизоване здійснення масових телефонних дзвінків
- Використання апаратного забезпечення з програмною АТС Asterisk
- Підключення цифрових ліній зв'язку (E1/T1)
- Підключення аналогових ліній зв'язку (FXS/FXO)
- Підключення до GSM-мережі
- Дзвінки через локальні пристрої, звукові карти, bluetooth-пристрої
- Відео
- Організація відеозв'язку
- Зведення декількох відеопотоків, організація відеоконференцій
- Управління через web-інтерфейс
- Web-інтерфейс для адміністрування
- Web-інтерфейс для управління дзвінками
- Облік та тарифікація дзвінків
- Організація обліку телефонних дзвінків
- Автоматична тарифікація дзвінків
- Безпека програмної АТС
- Шифрування дзвінків
- Автоматичне блокування підозрілих з'єднань
- Стійкість програмної АТС до відмов
- HA-кластер або стійкий до відмов кластер програмної АТС
- Інтеграція
- Інтеграція IP та традиційної телефонії
- Інтеграція IP-телефонії та мобільного зв'язку
- Інтеграція IP-телефонії та пошти
- Інтеграція IP-телефонії та систем миттєвого обміну повідомленнями, наприклад, jabber
- Інтеграція SIP-телефонії та Skype
- Інтеграція IP-телефонії та служби каталогу підприємства