Як розвинути навички управління проектами? | nt.ua

Як розвинути навички управління проектами?

Травень 27, 2020 project management

Професія Project Manager в останні роки з популярною переросла в дійсно необхідну. Але, як і будь-яка нова професія зіткнулася з тим, що попит переріс пропозицію. І багато фахівців змушені були оперативно перекваліфікуватися під нові реалії. Які навички потрібні, щоб стати хорошим менеджером проектів? Як розвивати навички за допомогою навчання?

Управління проектами досить складне завдання, а менеджер з проектів є сполучною ланкою між вищим керівництвом або клієнтом, які ставлять перед ним складні завдання, і командою розробників, яка говорить, наскільки важко досягти цих цілей. Щоб впоратися з таким стресом, необхідний набір навичок:

 

  1. Високий комунікативний навичок. Роль управління проектом є відправною точкою початку більшості ліній комунікацій. Ці лінії адресовані широкому колу зацікавлених сторін: бізнес, спільноти користувачів, постачальники, клієнти, розробники та інші сторони, які мають інтереси. Керівник проекту повинен виступати в якості телефонної станції проекту, що забезпечує ефективну і узгоджену взаємодію всіх цих сторін.
  2. Навичок управління людьми. Проекти про те, як змусити людей працювати разом. Таким чином, керівник проекту повинен вміти створювати ефективні команди, мотивувати людей працювати продуктивно, чітко делегувати повноваження і вирішувати можливі конфлікти.
  3. Емоційний інтелект. Проекти призводять до масштабних змін, на які люди реагують різними емоційними способами. Керівник проекту повинен розпізнавати ці емоції як в собі, так і в інших і розумно з ними справлятися. Менеджер проекту повинен бути спокійним каменем в штормі проектного середовища.
  4. Здоровий глузд. Проекти можуть бути мінним полем, де є переможці і переможені. Здатність ідентифікувати ці дві групи і зрозуміти, що впливає на них, може допомогти керівнику проекту просунути проект вперед.
  5. Тайм-менеджмент. Менеджер проекту стикається з цілою низкою справ, більшість з яких термінові, тому він повинен вміти виставляти пріоритет задачам і максимально ефективно використовувати свій час.
  6. Знання методів управління проектами. Глибоке розуміння підходів до управління проектами, такі як BPM CBOK і Agile-методи (зокрема, SCRUM), допомагають керівнику зрозуміти, що слід робити на будь-якому етапі проекту. Це допомагає перевірити працездатність проекту порівняно з кращими практиками та з'ясувати, чого не вистачає.
  7. Використання інструментів управління проектами. В процесі управління проектом надходить багато інформації: поновлення бюджету, поновлення завдань, отримані уроки та спеціальні знання. Дуже важливо відстежувати, зберігати і передавати цю інформацію за допомогою правильного інструменту. Менеджер повинен розуміти, як використовувати інструменти управління проектами (Microsoft Project), обміну знаннями (Sharepoint) та інструменти спільної роботи (Slack) для поліпшення взаємодії між учасниками.

 

Даний перелік можна продовжувати ще довго, наприклад, фінансові навички необхідні для відстеження бюджету проекту і бізнес-ситуації, також в окремих випадках менеджеру необхідні спеціальні знання у сфері інформаційних технологій, будівництва або інжинірингу для розуміння проекту. Але перерахований діапазон навичок вище вказує на те, наскільки складно впоратися з роллю менеджера проектів, і в той же час наскільки це важливо розвинути навички управління проектами.

Навчальний центр «Мережні Технології» проводить авторські бізнес-тренінги з управління проектами, які засновані на оновленій процесній моделі, створеної на базі двох сучасних стандартів «Керівництво з управління проектами (PMBoK)» і «Міжнародний стандарт з управління проектами ISO 21500». Сьогодні ці стандарти вважаються основними в світовій практиці.